söndag 7 juli 2013

Söndagskväll

Inser nu att klockan är mer än jag trodde. Moon och Vega äter choklad bollar och kollar tv, resten har tagit cyklar och fyrhjuling till tjärnen för att fiska och grilla lite. Fick just rapport om att Meja dragit upp en abborre.
Det är så sällan jag är glad över hur vi bor , och lever. Vill alltid ha mer (typ pengar) och bättre, vad som helst i princip. Men ibland då slår det mig, som ikväll...hur lyckligt lottade vi är som har allt vi har....pojkarna och Ante lägger nät sommar som vinter. Vi har nära till fjällen (för dom som vill köra skoter) vi kan ta lugna fridfulla rodd turer på ett spegelblankt malgomaj(sjön bakom huset),
Ni hör ju själva. Att man ska va så hemmablind att man inte uppskattar det  vi har runt omkring oss och faktiskt stannar upp nån gång i vardagen och ser hur fint vi bor tex.
Jag ska börja med det nu.
Därför vill jag oxå visa mina vardags docksta tofflor, som jag klampar på med här hemma. Och en halv trött Vega. Men söt är hon.

Nånting som jag då fan inte uppskattar i min vardag är att jag då har lösa hönor som har tagit sig friheten att sprätta upp en hel pallkrage, odlingen i den kragen är i princip helt förlorad.
Inte heller va det så kul när jag sitter i vardagsrummet och hör konstiga "steg" i köket, och till min stora förvåning står där en höna, som dessutom , antagligen av ren chock skiter på köksgolvet . Jodå....hon hann riva ner chillisar innan jag äntligen fick ut henne.
Lite så är det här, livet och vardagen jag ofta glömmer att uppskatta.

Nu håller ju Varg Veum på, tv 4.

Mita

1 kommentar:

  1. Ja du Marita, så är livet i Rönnäs....alldeles alldeles underbart! Tänker ofta på det när jag är ute i skogen, alla årstider har sin tjusning=vi har det egentligen alldeles särskilt fantastiskt bra! Kram

    SvaraRadera