tisdag 16 juli 2013

Vart tar sommaren vägen ?

Dom senaste dagarna har vi både haft ordentligt med blåst och solskensregn. Men mest blåst. Jag tycker inte om att vara ute när det känns som hösten är på antågande och jag måste ha mössa...typ.
Så korta stunder utomhus och sen gå in igen.
Vart tar den här sommaren vägen? Eller har den redan varit på besök?
Fan va deppigt det känns när fingrarna är iskalla på Vega efter bara en stund ute.
Jag är ledsen om jag drog ner dig lite nu men jag vänder på det nu och ska visa den ljusa sidan av...mörkret (hmm ?!) eller hur man ska säga:-D

När solglimtarna visat sig passar jag på att tex va ute och ta lite bilder, vi kollar Jordgubbslandet med täta mellanrum och kan konstatera att blomningen gått bra och vackra röda jordgubbar lyser mellan bladen!
Krusbärs bussen är, som ni kan se riktigt på gång i år, aldrig tidigare har jag fått så mycket bär på den. Det ligger väldigt mycket nostalgi bakom den därav busken....den påminner nämligen om Lindö , min mormor och Krusbärs busken som stod vid båthuset ....i min värld vill säga. Så det känns alltid fint att gå förbi och se den frodas.

Den årlig semestern närmar sig och det råder ett fullkomligt helt opedagogiskt kaos bland ungar, väskor uppradade i vardagsrummet , och kläder. Alla  dessa kläder.....dom är överallt....och ALLT ska tydligen med enligt flickan i åttaårs åldern ......
Vi blir borta en vecka.
En hel vecka.....det ÄR lång tid.
Som tur i oturen kan man säga....så åker ju en av tonåringarna till  Åsele marknaden i helgen (det va oturen!)
och åker då med sin flickvän (va säger man?!, brud eller?!) och hennes familj till samma resmål.

Jag har påbörjat min ångest- boostning  inför den kommande helgen, men just nu är det tisdag, ungarna bråkar och Vega har bajsat klart och väntar otåligt på rengöring :)

Det finns mer att säga, ganska mycket mer att säga, men
Hejhej ! för nu!

Mita

1 kommentar:

  1. Varför ligger inte dina blommor efter marken....varför har jag bara blommor och inga jordgubbar.....är klimatet sämre här än hos er...men, det är ju så kallad sommar....lycka till med packningen krama ungarna och ha det bäst!
    Kram Görel

    SvaraRadera