måndag 26 augusti 2013

Höstterminen är igång!

Varje gång jag letar efter mina glasögon svär jag för mig själv att skaffa ett självlysande senilsnöre. Men nu har jag dom..
Idag drog skolan igång.
Manne började äntligen ettan , Meja trean, och Moon sexan. Sen har jag ju två på högstadiet och två i gymnasiet . Sjukt mycket att hålla reda på. Sjukt mycket att oroa sig för, när man har många barn, och dom börjar bli äldre. Sjukt mycket kärlek att sprida mellan oss.

Det va tyst och lungt ett tag idag när Vega sov och som sagt  dom andra va i skolan. Men trots det hann jag inte göra ett skit. Inte ens skriva en rad eller öppna ett mail.

Det är mycket som händer nu framöver, fotbollsträningar och matcher. Moon fyller år på onsdag och sen är det en radda av födelsedagar innan december månad.

Jag har ju varit och lämnat lite cellförändringsprover, och väntar på besked. Besked om vilken typ av behandling som krävs. Jag väntar på att få göra datatomografi på buken.
För att se om det/ den har tagit sig dit.
Jag gjorde en"kon" vill säga tog bort en del av livmodertappen pga av förändringar. Då väntade jag Vega.
Det är ju just det här (om det nu skulle visa sig vara livmoderhalscancer) som vi kan vaccinera våra döttrar från. Det ger inte fullt skydd, men mot en vis del.
Det är ju som ett skämt. Man tror inte på allt dom säger längre . Jag ville ha provtagningen fort gjort då jag hade barnen och Ante i väntrummet , och valde därför att göra det utan bedövningen som skulle ha 30 min på sig innan den började verka. Hela besöket tog jag som en axelryckning, tills en stund efteråt.
Så nu kan det alltså vara på gång igen. En helt ny typ av cancer. Frågor som -varför blir jag så sjuk? dyker upp och ingen ger mig svar .
Ingenting i posten idag heller.
Jag ska ärligt säga att dom flesta av er gnäller över fel saker.

Det är en skön och myggfri kväll,

Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar