torsdag 12 september 2013

Total tystnad.....

Jag stannar upp och står helt stilla och lyssnar...jag fyller maskinen med disk efter middan , och just där och då är det bara jag. Inga leksaks bössor som pangar , ingen Vega som kommer kånkandes med lilla gula stolen, för att nå allt jag försöker gömma för henne. Jag förlorar ständigt. Just där och då är alla som uppslukade och det är så tyst. När jag fyllt maskinen kommer ljuden tillbaka....jag blir attackerad av ungar från höger och vänster, Manfred kastar middagens mackaroner på lillasyster som skriker av lycka. Jag försöker stänga av och hitta tillbaka till tystnaden, men den är som bortblåst mina vänner, möjligtvis återkommer den när jag minst anar, och får ta vara på det då.

Min kära vän Rolf, på Ratrikå (hans länk finns till höger längst upp!) har skickat upp nytt raggsocksgarn, nytt för mig alltså , och det är på väg att bli sockar till någon av sönerna . Visst är det häftigt mönster?!. Love it! Ni vet att det går beställa sockar, just som du vill ha dem, möjligtvis inte just jag som stickar , vi är tre stycken som är besatta av det här!:)) Perfekt julklapp!!

Jag fick ett efterlängtat och kärt besök idag. Tack J.
Jag har saknat dig!

Tack för alla fina gratulationer på fb!

Kram ,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar