onsdag 30 oktober 2013

Lägga sitt liv i andras händer.....

Jag vet inte vart jag ska börja, hur mycket jag ska delge och hur ärlig jag kan vara.
Jag drar det bara lite kortfattat,
jag fick pacemaker och icd inopererat i maj, blev bättre av det förutom att min sk cancer arm tog mera stryk än vanligt, allt började göra ont. Allt.
Idag är vä armen ca9 cm bredare, större än min högra arm...känns ungefär som när man ska ta blodtrycket, helt stasad. Anledningen till detta är typ att venerna blir tätt, det blir proppar,som bara är i vägen och inte släpper förbi blodet.
Nu blir det hjärtop på tisdag. Pacemakern och icd:n måste ut, och troligen flyttas till högra sidan i stället. Allt detta hade kunnat undvikas, om man tänkt på att armen va sjuk, och cancerbehandlad. Jag är inte helt nöjd. Man vill nämligen vänta några veckor innan man sätter in det nya på högra sidan, då man anser att risken för komplikationer är för stor. Det vill inte jag. Jag vill inte bli sjuk igen. Känna hjärtat dunka i otakt i hela kroppen. Få svettningar och andningssvårigheter på nätterna. Vi är vänner jag och min pacemaker. Trygga med varandra.
Jag är förbannad och livrädd, tycker att jag behandlas orätt. Jag förstår att dom kan sina saker och säkert vet vad dom gör, och möjligtvis tycker dom vet bäst, men det är jag som ska leva under dom veckorna med ett förstorat hjärta och hjärtsvikt. Jag bor i norrlands inland, med indragna vårdplatser och typ en halv ambulans. Stannar hjärtat hinner vi inte ut ur Rönnäs ens.
Trött.
Helt ärligt har jag inte bestämt mig om jag tänker göra detta. Pest eller kolera var det någon som sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar