tisdag 12 november 2013

Egen tid.

Alla barnen har gått i säng och jag njuter av att det faktiskt bara är jag här.
Egentid mina vänner, behöver inte betyda att man måste lämna hemmet, gå på spa eller luncha på stan.
Egentid för mig är ständigt ett begrepp som är skiftande. Ibland räcker det med att få gå på toaletten själv.

Idag har det inte hänt så mycket. Vi har strosat runt här hemma och inte gjort så mycket.
Manfred konstaterade att det är mörkt när han går till skolan på morgonen, och lika svart när han just kommit hem. Och lite så börjar det ju bli.
Jag känner mig inte speciellt laddad inför det som komma skall, det långa mörkret., jag blir alltid lika förvånad när jag inser att det ljusnar igen och jag har överlevt en lång mörk vinter.
Så är det .Men än är det långt dit.
Därför är kreativiteten så viktig nu. Och ett bra tag framåt.
Jag kan längta en hel eftermiddag efter att få sätta mig och skriva, fortsätta på någons sockar, eller starta på nya projekt.








2 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att du har energi och längtan att pyssla och göra saker!
    Håller helt med dig om det här med "egentid". Att bara få tänka en tanke färdig i lugn och ro kan vara riktig kvalitetstid!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är bäst och söt du är allt för mig du har en bra blogg jag älskar dig<3<3

    SvaraRadera