onsdag 13 november 2013

Housewife

 
Tänk om man finge rota igenom skåpen bakom husmodern på bilden, där kunde man nog hitta en del.
När man bor i skogen som jag gör finns ju inte så många loppisar att gå till, i samhället finns en del, men jag har svårt att hitta saker som jag exempelvis hittar i Umeå. Extra roligt är ju när man hittar orginalkläder i bra skick, kan ju få en att må bra i dagar! Tänk om man fått gå igenom gammelmormors garderob.....Det är lite som att vi värdesätter allting lite försent, å andra sidan är det bra att hinna uppleva nuet mellan varven också.
Det är tyst och nästan tomt i huset, bara jag och Vega, jag skulle hinna göra massor under den här tiden innan middan, men inte idag.
Det räcker med att titta på den glada husmodern på bilden...
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar