fredag 6 december 2013

Flottigt hår,men vad gör man inte för att få en lycklig tvååring?

Hej på er,
Nu ska jag på riktigt berätta vad som hände här i morse.
Jag och Vega brukar ligga i soffan och mysa lite när barnen gått till skolan halv åtta. Vi låg bredvid varran, hon åt sin välling och jag slö tittade på nyhetsmorgon.
Jag måste ha slumrat till.
Men inte hon.
Jag vaknade dock med ett ryck av att någonting hälldes i mitt hår. Jag hade rätt, det va body lotion, överallt kan jag meddela.
Hela mitt hår va blött , kletigt,kladdigt och ordentligt tilltaget dessutom. På soffan, på bordet, på mina armar.
Och där står hon, gnuggandes sina händer som jag lärt henne. Och såg förträffligt nöjd över att här ska det minsann smörjas.
Nåja, trots att håret är tvättat så känns det flottigt. Mysigt....
Jag ska säga dig: att den ungen är det mest påhittiga, uträknande, busiga. Hon lär sig blixt snabbt hur man ska , eller oftast, hur man inte ska göra. En tvååring. I trots.

Julen har kommit över mig, i dagsläget är det helt omöjligt att uppfylla barnens önskelistor. Och vill man ens om man hade möjligheten, ge dom allt? Jag skulle då inte göra det, nyaste mobiler, datorer, skor blablabla, du kanske känner igen dig, i den här hysterin.
Men trots allt vill man ju ge dom saker, och att dom ska få känna mystiken kring julen, väntan, längtan  och förhoppningsvis glada glittrande ögon när dom öppnar paketen.



Frågan är, räcker det om jag virkar ett gäng african flower, som just dom här heter, och gör ett gosedjur. Visst är dom söta??


3 kommentarer:

  1. Vilken garnkonstnär du utvecklats till!!!! Läste någonstans att stickning/virkning är en form av yoga för själen, tror det stämmer, dessutom mer kreativt än yoga! Ha en mysigt helg o kram!

    SvaraRadera
  2. Eva Jönsson Dorotea8 december 2013 10:52

    Oj så söt!!! Har du mönstret till fåret?

    SvaraRadera
  3. Nja--mönstret ligger ute på nätet, kolla om du hittar, virkning-ufo-

    SvaraRadera