måndag 2 december 2013

Snart måndag

Herregud va tiden går fort.
Jag hade en annan blogg innan den här, på siten minbebis, av en ren slump har jag nu suttit fast vid den i flera timmar, utan att märka att tiden springer iväg. Men det va inte det jag skulle säga, snarare att bilderna känns så avlägsna.Vega va bara halvåret och alla andra barn har utvecklats något enormt sen dess! Dom va ju skitsmå! Och nu ......vad ska man säga? Tiden springer ifrån oss. och varje gång jag får det kastat i ansiktet blir jag så låg! Men hur lätt är det att inte skjuta upp saker till senare, när listan kan göras hur lång som helst, över saker man anser varar en aning viktigare. Sen är dom plötsligt stora, revolter avlöser varandra och man måste ha  pinsamma föreläsningar eller (snack om det låter bättre) om sex och skydd och fy fan va fel det känns att prata o sånt med sina barn. Man försöker ju verka hur avslappnad och naturlig som helst, men nog känns det i hjärtat. Det går ju inte att förneka att dom är ju så små än! (även om dom är byxmyndiga och allt det där)

Jag blir svårt avundsjuk när jag kollar igenom den gamla bloggen, känns som om jag hade så mycket mer energi då, gjorde saker hela tiden.
Framför allt slår det mig att jag verkade vara så glad. Och det händer inte riktigt lika ofta längre,jag inser naturligtvis att allt som hänt det senaste två åren har betydelse till det.

Nu kämpar jag snarare för att hålla ihop,både familjen och mig själv. Målet är att få vara glad,lite oftare än idag.




Nu har jag så ont i arslet efter att ha suttit på golvet för att kabeln till datorn ska räcka, så nu ger jag snart upp.
Imorgon mina vänner är det måndag.
Ladda ordentligt!
Kram Marita











2 kommentarer:

  1. Men Marita, du som virkar så mycket kuddar, sätt en under rumpan!!!! men skämt åsido, du är en kämpe, en riktig vardagshjälte som borde få massor av pris för allt du gör!!!! kram till dig i andra ändan av Rönnäs i snöandet, nu väntar åter en vecka som går i arbetets tecken :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med föregående skrivare omatt du verkar vara en vardagshjältinna! Kan du lägga ut en bild på allt handarbete du gjör och priser. Vi är mjölkallergiker i familjen bakar du med mjölk i tunnbrödet?/bonnie carola

      Radera