tisdag 18 mars 2014

Klassfråga

En sån här virkad klänning vill jag att Vega ska ha i sommar. Fin va!


Jag kan ju inte påstå att jag blev särskilt förvånad över att det började snöa igen, vilket det nu har gjort. Idag har dom yngre barnen varit på utflykt, Manne har åkt bob och flickorna fiskat. Men än är det inte klart, på torsdag drar hela skolan iväg till Kittelfjäll för slalomåkning och längdskidor......det ska kokas varm choklad, göras matsäck, packas extrakläder mm mm. Men kul har dom. Och jag tycker att det är skit kul att dom får göra det. Samtidigt retar det mig att : skolan ska inte kosta pengar, det kostar att åka slalom, men är gratis att åka längdåkningsskidor. Om man får välja så åker dom flesta antagligen slalom. Det blir en klassfråga med andra ord.Jag vet att det finns argument som antyder att det är föräldrarnas påhitt, eller vad som helst.
Det finns alltid sätt att frånkomma regler. Men lite tufft är det.
Nu bruna bönor!

Marita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar