lördag 22 mars 2014

Matkasse

Godmorgon.
Inte riktigt än för min egen del. För mycket smärta och inget kaffe än.
Barnen börjar vakna och allt flyter förhållandevis på bra.
Det har varit en tuff vecka.
Speciellt emotionellt.
Va till Umeå och hade besök på hjärtmott och onkologen. Bägge besöken gick bra, med betoning på att inget försämrats. Tacksam. Tack gode gud!
Förutom min egen hälsa så är jag även mamma.Oro och dåligt samvete slåss just nu i mig om vilket som ska få ta störst plats. Man är alltid mamma- oavsätt ålder på barnen, så är det.Och därmed offrar man ALLT för sina barn. Jag har haft sådana förutfattade meningar om hur medelålderskvinnor- utifån mig sett daltat med sina söner och döttrar. Jag förstår nu. Förlåt, så här i efterhand.
Varit hos min psykolog i veckan, känns alltid bra, men nu lite sådär extra bra, som det kan kännas ibland.
Idag skingrar jag tankarna genom att , vad vet jag....handarbeta. Ta hand om barn.Måla? Förbereda middag?! Jag hatar att laga mat. Kan ingen ge mig och min familj en vecko-mat-kasse i ett halvår framöver? Ingen??
Ju mer jag tänker på det inser jag hur avlastande det skulle va, för oss stackare som faktiskt inte ÄLSKAR att stå över grytorna i timtal, och dessutom tänka ut VAD man ska stå över...

Marita


En sån här vill jag ha, eller en sådan som hänger under skåpen. Vet inte vad dom heter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar