måndag 10 mars 2014

Nya uttryckssätt.

Godmorgon.
Barnen är på väg till skolan, vilket känns lite konstigt nu när dom varit hemma en hel vecka. En hel vecka där vi varit sjuka bör tilläggas! Hosta, ont i halsen och feber. Ganska typiskt!
Vilken otrolig storm det varit i natt, jag har vaknat med jämna mellanrum och hört hur vinden vinat utanför dörren, är uppriktigt förvånad över att strömmen inte farit.
Jag är i ett skede i livet där jag ska avgöra om jag ff ska ha lugg eller låta eländet växa ut.....svåra beslut.
Ibland är även dom små sakerna jobbiga att besluta om.

Just nu har jag ett enormt behov av att uttrycka mig, och jag upptäcker hela tiden nya uttryckssätt, vilket i sig är asballt.
Jag har aldrig hållit i en pensel förut, men nu kan jag längta till jag får möjligheten att måla. Eller kludda. Eller ett sätt att berätta.
Konsten finns i betraktarens ögon.
Så just nu, målas det, ungarna har ju oxå fått tavlor och målar dom vackraste alster. Mina väggar kommer snart fyllas med konst och diverse kludd, kanske ser du en berättelse eller något osagt.
Vem vet.
Men förutom målandet så stickas det sockor, när armen orkar, jag virkar vackra mormorsrutor i mörkt mörkt grått, och jag skriver. Lite.
Dagsformen är  ju totalt avgörande för hur min dag ser ut. Men sakta sakta accepterar jag läget. Ibland bättre, ofta med stor frustration.

Blev det lugg eller vag sa vi??

Kram Marita

1 kommentar:

  1. Elisabet Jakobsson13 mars 2014 10:26

    Vad fin ! Lycka till ! // Elisabet

    SvaraRadera