söndag 30 mars 2014

Råd och rön.

Hela dagen idag har varit....jag vet inte vad jag ska kalla det för...frustrerande kanske. Lite beror nog på omställningen av klockan, sånt kan ju bara inte gå omärkt förbi. Det är snorigt och lite svullet i halsen. Näsan är täppt och ingen nässpray. Nu letas lypsyl på dom mest osannolika ställen, och ibland...men bara ibland ..kan dom hittas just där, dom verkligen inte borde va.
Det har varit snurrigt ihelgen, och är väll typ hela tiden. Det är alltid någonting. Alltid. Jag vet inte om det är normalt, men hos mig är det alltid någonting.Långväga sonen har varit hemma ihelgen och jag har redan en klump i magen av olika sorters skit,men framförallt saknad såklart!
Jag ska börja med en skrivuppgift imorgon, det känns jätte spännande och jag är glupsk att få reda på knep och knåp av läraren. Som tex hur man kommer ur en skrivkramp, eller kanske tom en skrivångest.
Kul ska det bli, och jag tänkte tvinga mig själv att starta imorgon!

Just nu virkas det en hel del....tvåfärgiga mormorsrutor som ska bli söta kuddar är tanken. Sen ska det klippas mattrasor i veckan, som i son tur återanvändas till virkade runda mattor i ljuvliga färger. Ni som känner mig vet ju att färg är min grej. Särskilt  rosa...

Kramar, Marita
Alltså, den här vackra väskan är ju bara JAG!
All heder till dig som knopat ihop den, men jag tänker göra en större, med plats för precis allt man kan tänkas behöva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar