söndag 23 mars 2014

Vackert!

Dagen igår blev som väntat, jag började på nytt hantverks projekt, barnen va ute och middan drog jag ut på in i det längsta!
Genast startar funderingar över vad jag ska göra idag. Korv kanske...på en söndag  ? Skit samma om det inte blir nån påkostad söndags stek, mätta kan jag iaf hålla min familj. Bara en sån sak. Det finns dem som har det värre.
Jag har ju satt en hel del fröer, jag älskar ju att se förloppet, hur det förvandlas,gror..kikar fram...stäcker sig efter ljuset och växer så mycket så jag nästan ser det....och sen kommer knopparna, eller på vissa,stänglarna. Som du hör - I LOVE IT!
Ger mig samma effekt som att sticka eller virka, jag försvinner in i något som endast är mitt, och jag behöver väll knappast säga att det verkar ju samtidigt som terapi. Det jag skulle komma fram till om frösättningen va att det växer så det knakar. I år har jag haft oerhörd tur, allting kommer!




Nästa projekt?


Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar