fredag 18 april 2014

Glad Påsk!


Långfredag idag och man kan väl säga att nu är påsken igång. Jag förundras över hur gigantiskt stort påsk blivit, eller har jag missat att det alltid varit så här? Milslånga köer på affärerna, sen hårdvaluta på att ta sig först upp till fjälls, lasta av, packa upp, påska i några dagar för att sen remma hemåt igen. Det är nog lite annorlunda påskfirande idag än när jag själv va liten, vi konsumerar ju så ofantligt mycket mer idag, klart det märks.

Det har varit Strålande väder idag,solen skiner men det blåser en aningens för mycket. Cyklarna har kommit fram och en diverse motorfordon putsat och fixas och putsas med. Det blir så med många tonåringar i familjen :)

Det har rasslat till i brevlådan med bokpaket från några olika författare, som ska läsas och sen kommer recensioner skrivas och lämnas här på bloggen. Arbete med andra ord- om än roligt sådant!

Igår var det stor påskhandling, och jag är så tacksam mina (ibland) så hjälpsamma ungar, med handlarlistor som ska strykas och inget får glömmas till starka och raska ungdomar som kånkar och bär. Då är jag genuint tacksam över att få hjälp, jag hoppas dessutom ni lyssnar när jag säger det till er barn!

Det är vår nu. Må nu det gå fort efter påsk att snön ( nu blir man väl lynchad som bor i norrland och vill ha bort snön) töas bort, att det blir torrt och soligt.
Allt här inomhus växer och frodas, men jag har faktiskt en del kvar som jag inte satt än, har varken orkat eller haft lust. Det är väl i sista minuten så jag får se hur jag gör.

Jag är ju ingen fanatisk firare av storhelger, anledningar finns! Men jag ser att så fort påsken åkt ut kan jag blicka fram emot midsommar.

Till dig som råkat glida förbi här ibland önskar jag en glad och trevlig påsk!

Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar