lördag 30 augusti 2014

Grönt skimrande ljus under vinbärsbuskarna.

 Lördag kväll och luften känns ljuvlig. Klockan närmar sig 19 och klasarna av svartvinbär skimrar i solen.
Jag är ute för att samla in blad att göra saft på, och naturligtvis tar jag ju tillvara på vinbären oxå, men nu råkade det bli bladen först. Och herre min skapare vad mycket bär det finns, här finns verkligen inte många buskar, men det här året ger dom absolut avkastning!
Jag såg även att krusbären är redo att skördas, stora mängder verkar det bli där oxå.
Inte för att skryta men ni som följer mig på instagram vet ju att jag har mer att var stolt över!
Vill du följa så är det MEbervall du ska titta efter.


 Ser ni ljuset?? Vackert så man storknar hörrni!
När jag går där ute bland buskar, rabarber,äpplen, lök och annat och känner mig så där löjligt lycklig som man kan göra ibland, och tyvärr har det inte varit allt för ofta nu dem senaste åren, så blir jag ödmjuk. Ödmjuk över allt det sköra runtomkring, och alla människor som oxå har allt vackert runtomkring sig, men kanske inte har förmågan att ta in det, Och all skuld som anhöriga känner när det mest otänkbara har hänt, alla frågor utan svar .

Men ikväll fick jag känna mig löjligt tillfreds med tillvaron. Lycklig med andra ord.
Härmed bestämmer jag mig för att morgondagen KOMMER kännas lika bra!
Gonatt!
Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar