onsdag 13 augusti 2014

I mitt färgglada sinne!

Visst är det en härlig bild?
Den senaste tiden har jag tänkt på hur mycket färg verkligen betyder för mig. Jag blir glad när tex handarbeten och tyger är färgglada, samtidigt som jag kan uppskatta ett rum i tex lugna samspelta och harmoniska färger. Bara för att man älskar färg betyder det ju inte att allt ska vara skrikigt, eller hur?. Men jag är iaf beroende av färg, det påverkar mig oerhört mycket, därför jobbar jag i mycket färg nu när det kommer till virkandet, just nu virkar jag en vågmönstrad pläd i klassiska julfärger, förhoppningsvis färdig till årets adventsmarknad. Känns ju liiite långt bort just nu, men för  att hinna allt är det liksom dags att dra igång. Har dessutom sockbeställningar som ska bli färdiga. Men rogivande är det, ren terapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar