onsdag 24 september 2014

Hur vet man vad man ska göra?




Många gånger har jag suttit framför en tom skärm, ett vitt papper och känt mig nollställd. Många gånger har jag lagt igen blocket eller surfat på andras texter istället för att skriva mina egna. 

Ofta behöver jag skriva av mig, och gör det, men bara inte här.Det är svårt det där för hur det än är så vill man ju inte direkt hänga ut någon annan.Och så är det.
Men skriver gör jag och har i dagarna fått bekräftat att det ÄR just det jag ska göra. Nu sitter jag i och med det och filar på krönikor, som ska publiceras efter nyår.
Det behöver jag! Konstigt det där, att när en dörr stängs så öppnas en annan, fast det kanske tar en stund. Och konsten är att hålla sig flytande under tiden, tills den där andra möjligheten dyker upp.



Måste tacka min fina vackra sol..Therese! Tack för paketet, du gjorde mig såå glad, och lilla livet (Millan) kommer bli fin!

Som du vet- jag följer dig på högra sidan!:))

Kram

Mita

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har nyligen blivit rekommenderad att titta in på din sida. Har själv matblogg och har just opererats för bröstcancer som upptäcktes i samband med rutin-mamografi en månad innan operationen blev av. Bloggar på min ena blogg om bröstcancern: www.finest/katinkaskitchen Jag kommer fortsätta följa dig och blev otroligt sugen på svarta vinbärsblad när jag läste ditt recept. Det är så gott att göra örtte på också! Varma styrkekramar till dig! Med vänliga matglada hälsningar, Katinka

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har följt dig ett tag men börjar bli lite fundersam. Flyttade du eller flyttade du inte? Är du och din man tillsammans igen eller är det bara du i huset? Eller bor du inte i huset och om du bor i lägenhet, har du all plantering i lägenheten?

    SvaraRadera